۲۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۰۶

تجدد مطرح کرد:

دستیابی به عزت در بندگی خداوند متعال است

دستیابی به عزت در بندگی خداوند متعال است

رشت – خبرگزاری مهر: امام جمعه بخش سنگر شهرستان رشت گفت: بندگی انسان در مقابل خداوند تنها راه دستیابی به عزت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کمال تجدد عصر شنبه طی نشستی با فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی استان افزود: در مقابل عزت نفس تکبر قرار دارد که انسان خود را در مقابل دیگران برتر و بالاتر احساس می کند و این درحالیست که هر کسی در مسیر معنویت گام های بلند برداشت، با فضیلت تر محسوب می شود.

وی همچنین با بیان اینکه کسی به معنای واقعی عزیز است و عزت نفس دارد که در مقابل خداوند و امام زمان (عج) عزیز باشد،اظهارداشت: اگر خود را به قدرت لایزال الهی وصل کنیم شکست ناپذیر خواهیم بود.

امام جمعه سنگر ضمن بیان بخشی از دعای مکارم اخلاق امام سجاد (ع) و اشاره این امام و همام به دوری از کبر گفت: ذلت واقعی، تسلیم شدن انسان در مقابل تمایلات نفسانی و شهوت است.

وی با اعلام اینکه برخی جسم آنها و برخی روح آنها در حبس است، افزود:  همان گونه که امام علی علیه السلام فرموده اند کسی که روحش در قفس است به مراتب ذلیل تر از کسی است که جسم وی در حبس است.

تجدد بیان داشت: به استناد روایات و قرآن کریم همان گونه که در تشهد نماز هر روزه بخود تذکر می دهیم که حضرت محمد (ص) با بندگی خدا مقام یافت، تنها بندگی در مقابل خداوند متعال عزت آور است.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه آنچه انسان را بیش همه ذلیل می کند چشم داشتن به داشته های دیگران است، عنوان کرد: انسان همواره در معرض آزمایش قرار دارد و باید مراقبت کند تا اسیر شهوت نشود از اینرو توصیه شده است انسان خود را از مردم مستغنی سازد.

کد خبر 2031910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha